Skriv din beskrivning här!

försenad årsresume

jag kände att jag ville göra en årsresume - ja. trots att det redan är mars. IDGF
januari
 Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
är såå dålig på datum, men 11januari, 31maj och kanske gulisen?

jag fyllde 19 hela år och vi flyttade in i lägenheten
vi var på vår sista vinterbal (vissa var gladare än andra)
var på 80-tals fest och började planera ABI-dagen på riktigt
 
februari
Har du varit sjuk eller skadat dig?
hade världens dunderflunssa nu under vintern och haltade lite över en vecka i augusti.. men annars naaj
Bästa köpet?
oj. har inte köpt något allt för märkvärdigt i år.. men kanske sitzbiljetterna och abi-kryssningen?
dagen vi väntat på kom äntligen - och faaan va roligt vi hade! *saknar*
vi var till IKEA och shoppade (vissa var återigen gladare än andra)
inledde läsledigheten, dock blev det mer mys både här och på sidlandet än själva läsandet
 
mars
Gjorde någonting dig riktigt glad?
att jag klarade studenten med bravur, att jag slapp in på klasslärare, att jag flyttade in med världens finaste människa ♥
mer läsledigt. mer tulpaner.
- och studentskrivningar!!!!!
fira gollonaddo 19 i pampasveckan
 en solnedgång i åminne med glass och anna
och en helsingforshelg
 
april
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Thomas Stenström – Slå mig hårt i ansiktet
och många, många fler
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jämfört med 2013, ganska samma - kanske möjligtvis lite gladare?
BABYKISSORNA <33<33<<3 och lite påskäggsmålning feat. Julia
KAJ på Wasa Teater och Anna 19 år (sötisjontti & sötisakke)
en vääldigt krapulapetter och grillsäsongens början.
 
maj
Vad önskar du att du gjort mer?
rest
Vad önskar du att du gjort mindre?
haft ångest över onödiga saker - det ordnar sig.
I say it again, babykittens. my gawhd. also, snö i kurikka på väg till tammerfors med mamma och mommo. snacka om takatalvi liksom?!
läste ut divergent-serien jag lånade av josso och hittade min studentklänning!
tog ledigt en vecka och drog till helsinfors för att umgås med denna lilla filur!
hemma i malax hade vi brännbollskvällar på mogårdsplan i kvällssolen
sommaren kom! passade på att åka till annas skäär innan julia skulle sticka iväg till sverige
och så förstås - studenten!
 
juni
favoritserier?
gotham, new girl (ALLTID), grey's anatomy, pretty little liars, parks and recreation,
brooklyn nine-nine, suits - I can go on?
elin blev konfirmerad
inträdesintervju till ÅA och studentfotografering
midsommarfirande på bobas skäre
 
juli
 Största framgången 2014?
definitivt att jag slapp in på peffan.
varvade jobb och ledighet
slapp in på klasslärare!!!! firade med minigolf och cider me boyzzzen
svampjakter med älskling och till powerpark på en gemensam ledig dag med bästis ♥
sista dansen i juli med sötisIda - slutade mindre bra ↑
 (syns fortfarande på mina knän btw)
 
augusti
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
hade tjejis hemma hos mamma med världens bästa flickor, sen sov jag och petter första natten i lägisen ♥
Vad fick dig att må bra?
petter. och mina fina vänner och familjen - och tuva! söööta lilla babykisson min
mr poolputsare i Nummela hos farsan hahaha
BÖRJADE SKOLAN! och blev bjuden på mat hos annamanna. firade villaavslutning med släkten och sen hemma i soffan med vitt vin och älskling.
 
september
 Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
tog studenten, hade betald semester, började på universitet, krockade med tåg, var på WBN...... and so on
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
inte nån nära vän nej, men bekantingar
började bond-a med min klass och våra tutorer på riktigt
gulisintagningen vann vi (bästa klassen - duh.) och sen vankades gulissitzen
en grå morgon dog min kalos. dödsorsak: tåg.
WBN var ett faktum - dagen efter kanske inte lika omtyckt
 
oktober
Blev du kär i år?
blir mer och mer kär för varje dag som går. ju.
var på typ världens mysigaste studiebesök och blev bjudna på plättar hos världens bästa mommo
vasaloppet!
hannahgumzo 18 åååååår!! och mer sitzar
mommo blev 70 - tuva och lukki var inte lika nöjda med kalas som petter var
 
november
Hur skulle du beskriva din stil 2014?
"casual" ? hahaha jag vet inte, sånt jag tycker e snyggt bara
house-party @ paulina ooch första brobyggar-sitzen - kivaaa
kattvakt i klockarbacken, halarinvigning och veronica maggio i vasa!
syjuntta hos linni
och såklart - glöggrundan!
 
december
Är det något du saknat 2014 som du vill ha 2015?
RESOR. nya länder, städer, platser, upplevelser - give it!
julfest, julklappsshopping, tenter och inlämningsarbeten

julafton hemma hos mamma, lite mellandagsrea, nyåret firades på hartviks villa ooch livet lekte.
 
all in all, har jag haft ett jättebra år! jag har träffat en massa nya fina vänner och gjort en massa nya roliga saker i och med studielivet. fortsätt så, 2015!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback